Bekijk alles

Raadpleeg de Engelse versie als onze officiële versie.Opbrengst

Europa
France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English)
Aziatisch-Pacifisch
Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino)
Afrika, India en het Midden -Oosten
United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ)
Zuid -Amerika / Oceanië
New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português)
Noord Amerika
United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
Op 2023/12/22

Mini LED TV: het marktaandeel van Samsung is aanzienlijk gedaald en Chinese bedrijven zijn in opkomst

In 2023 nam het marktaandeel van Samsung Electronics in de Mini LED -tv -markt aanzienlijk af, terwijl Chinese bedrijven zoals Hisense en TCL hun omzet verhoogden en actief ingehaald.Koreaanse bedrijven richten zich op organische licht-emitterende diodes (OLED's), terwijl Chinese bedrijven zich in een toonaangevende positie bevinden in mini-LED's, die naar verwachting de concurrentie in de high-end tv-markt zal intensiveren.


Volgens gegevens die onlangs zijn vrijgegeven door Display Supply Chain Consultants (DSCC), heeft Samsung Electronics vanaf het derde kwartaal van dit jaar een marktaandeel van 39% in de wereldwijde Mini LED -tv -markt.Chinese bedrijven Hisense (27%) en TCL (26%) volgden op de voet.Sony (4%) en LG -elektronica (1%) rangschikken respectievelijk vierde en vijfde.

Tot vorig jaar domineerde Samsung Electronics de markt met Neo Qled, met een aandeel van meer dan 70%.Vanwege een daling van de verzendvolume met 26% in vergelijking met vorig jaar, is het marktaandeel dit jaar echter aanzienlijk gedaald.Tijdens deze periode hebben Hisense en TCL hun marktaandeel aanzienlijk verhoogd door hun verzendvolume aanzienlijk te vergroten.Het verzendvolume van Hisense Mini LED-tv's is slechts 18 keer in één jaar toegenomen, terwijl het verzendvolume van TCL jaar-op-jaar met 112% is toegenomen.

De opkomst van Chinese ondernemingen is het resultaat van het domineren van de LCD -panelmarkt.In de afgelopen 3-4 jaar, met de bloeiende ontwikkeling van de Mini LED-markt, is de Mini LED-component supply chain vastgesteld in China, waardoor het prijsvoordeel van de Chinese televisie wordt geconsolideerd.TCL heeft via zijn display -dochteronderneming huaxing opto -elektronica met succes verticaal geïntegreerde complete producten en displays, waardoor een stabiele toevoer van LCD -panelen wordt gewaarborgd.

Van Chinese bedrijven wordt verwacht dat ze hun solide positie in de Mini LED-tv-markt gebruiken om de dominante positie van Samsung en LG Electronics in de high-end tv-markt aan te vechten.In het derde kwartaal steeg het verzendvolume van Mini-LED-tv's in de hoogwaardige markt met 26% op jaarbasis tot 905000 eenheden, nauw na OLED-tv's (1,36 miljoen eenheden).Volgens DSCC-analyse: "In de high-end tv-markt is de Mini LED-productlijn een concurrent geworden van OLED-tv's."

De voortgang van Mini leidde op de beperkte high-end markt, vormt onvermijdelijk een bedreiging voor Koreaanse bedrijven.Vorig jaar overtrof TCL LG Electronics voor het eerst in termen van jaarlijkse tv -marktzendingen, die de tweede plaats rangschikken.Dit jaar is Hisense gestegen naar de derde plaats.Andere Zuid -Koreaanse tv -fabrikanten zoals Samsung Electronics en LG Electronics zijn van plan om hun technologische voordelen te benutten om het hoofd te bieden aan de concurrentie die wordt veroorzaakt door de lage prijsstrategie die door Chinese bedrijven wordt aangenomen.
0 RFQ
Winkelmand (0 Items)
Het is leeg.
Vergelijk lijst (0 Items)
Het is leeg.
Feedback

Uw feedback is belangrijk!Bij Allelco waarderen we de gebruikerservaring en streven we ernaar deze constant te verbeteren.
Deel uw opmerkingen met ons via ons feedbackformulier en we zullen onmiddellijk reageren.
Bedankt voor het kiezen van Allelco.

Onderwerp
E-mail
Comments
Captcha
Sleep of klik om het bestand te uploaden
Upload bestand
Typen: .xls, .xlsx, .doc, .Docx, .jpg, .png en .pdf.
MAX -bestandsgrootte: 10 MB