Instellingen kondigen overzeese Automotive Power Battery -gegevens aan voor januari: een jaarlijkse stijging van 30,1%, geleid door CATL
Onderzoeksbureau SNE Research heeft op 8 maart statistische gegevens vrijgegeven en verklaarde dat in januari 2024 het wereldwijde gebruik van pure elektrische voertuigbatterijen, exclusief de Chinese markt, 22,2 GWH bereikte, een toename van een jaar op jaar van 30,1% (inclusief Pure Electric.Voertuigen, plug-in hybride voertuigen, niet-plug-in hybride voertuigen, enz.).In 2023 was de wereldwijde EV -batterijcapaciteit behalve de Chinese markt 319,4GWh.
Ningde Times blijft een leider, met een batterijgebruik van 5,7 GWh, een stijging van 28,5%en een marktaandeel van 25,8%, behalve voor de Chinese markt.LG nieuwe energie staat op de tweede plaats met 5,4 GWh en een marktaandeel van 24,4%.Panasonic, Samsung SDI en SK on Rank Third to Fifth, terwijl BYD op de zesde plaats staat.
Het totale marktaandeel van de Zuid-Koreaanse batterijbedrijven is 44,7%, een daling van 0,1 procentpunten op jaarbasis, maar het totale batterijgebruik neemt toe.Koreaanse batterijen worden meestal gebruikt in BMW, Audi, Rivian, Fiat, Hyundai, Kia en andere modellen, terwijl de nieuwe energieproducten van LG worden overgenomen door Tesla, Ford en General Motors, die een goede verkoop in Europa en Noord -Amerika bereiken.
De instelling verklaarde dat het marktaandeel van CATL op niet -Chinese markten ook snel groeit en de batterijen zijn toegepast op Tesla Model 3, Model Y, evenals modellen zoals BMW, MG, Mercedes Benz en Volvo.Niet alleen dat, Ningde Times is ook uitgerust met nieuwe Koreaanse Hyundai Kona -modellen, Kia Ray EV's en anderen, wat aangeeft dat de invloed ervan in Korea zich uitbreidt.
Vanaf 2023 is de wereldwijde markt voor elektrische voertuigen vertraagd, waarbij Ford, General Motors, Renault en Volkswagen de investeringen in elektrische voertuigen in elektrische voertuigen verminderen of vertraagden, wat de batterijfabrikanten heeft getroffen om de productiecapaciteit te vertragen.De instelling verwacht dat plug-in hybride voertuigen en niet-plug-in hybride voertuigen op de korte termijn in de toekomst groeimomentum zullen ervaren.